+420 608 634 811
První realitní poradce v Olomouci

Našel jsem FINTU, jak poruzmět každému a domluvit se s ním

Práce realitního makléře je z velké části komunikace s lidmi. Proto stále hledám způsoby, jak s lidmi jednat a porozumět jejich potřebám a pak to zkouším v praxi.

Na toto téma existuje nespočet článků, knih, školení a tréningů. Většinou vychází z Carnegieho knihy Jak získat přátele a působit na lidi. Ve své době to byla převratná kniha. Také ji mám a několikrát jsem ji četl. Jenže dnešní poznatky o mozku jsou mnohem dál a proto je potřeba si rozšířit znalosti o VAK. Víme že člověk vnímá pěti smysli a zde je klíč k tomu, proč někoho sdělení vtáhne do děje a stejné sdělení jiného nechá ledově klidného.

Potíž je totiž v tom, že lidé mají vždy jeden smysl dominantní. Pro někoho je nejdůležitější co vidí (Video) , dalšího více zaujme co slyší (Audio) a jiného nejvíce navnadí co cítí a vnímá (Kinestetik). Když naleznete, co je dominanta osoby s kterou hovoříte a začnete pak hovořit stejnými smysli, tak se naladíte na stejnou vlnu a máte vyhráno. Znamená to totiž, že člověku, který má dominantní obrazové vnímání budete popisovat slovy vidíte, podívejte se, obrazem, pohledem, zobrazit a podobně.  Tomu kdo má dominantní sluchové vjemy zase bude hovořit o tom, jak to zní, co slyší, zaslechl, jaké je ticho či hluk. S tím kdo má zase rozvinutý cit bude dobré hovořit o pohybu, pocitu, akci, pachu či vůni, chuti, hmatu a pod.

Dá se to použít v každé oblasti života. Potřebujete se například domluvit se šéfem, jdete na přijmací pohovor, potřebujete se dohodnout s partnerem, chcete někomu něco prodat a mnoho a mnoho dalších situací.

Jak ale zjistit, který smysl je pro konkrétní osobu dominantní? Je potřeba druhou stranu poslouchat a sledovat / poslouchat / cítit který smysl je dominantní. Pak můžete ukázat / vyprávět / dát pocítit vaši myšlenku. Pro usnadnění do začátku existuje super stránka, která v textu barevně rozliší slova podle toho, do jaké skupiny VAK patří. Jednoduše do okýnka na této stránce vložte text a dejte odeslat. Zobrazí se Vám text s obarvenými slovy a vysvětlivkami, do jaké skupiny slova patří. Barva která bude převažovat pak značí dominantní smysl osoby tvořící text. Prožeňte tím třeba email, dopis, články z webu nebo jakýkoliv jiný projev, který máte o druhé straně k dispozici a hned budete vědět, jak s ním komunikovat ještě dřív, než se potkáte.

Pokud třeba tvoříte text, kterým chcete oslovit co nejširší publikum, třeba na přednášku, školení, reklamní text, prezentaci společnosti, nebo čehokoliv jiného, dejte si pozor, aby Vaše prezentace obsahovala co nejvíce slov všech smyslů (barev). Tím pak zaujmete více smyslů a lépe dosáhnete cíle.

Zjistěte které smysly jsou dominantní u Vás a ostatních!

Zjistěte které smysly jsou dominantní u Vás a ostatních!

Poslední příspěvky

Zanechte komentář!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *