Daň z nemovitých věcí 2016
V lednu každého roku je potřeba informovat finanční úřad, jaký je aktuální stav Vašich nemovitostí. Jaké jsou základní možnosti a povinnosti?
Pokud jste za uplynulý rok prodali, koupili, rozšířili, zbourali či nějak jinak nakládali s Vašemi nemovitostmi, oznamuje se to finančnímu úřadu. Pokud tak neučiníte do konce ledna + 5 dní beztrestně, vystavuje finanační úřad pokuty. Minimální je 500Kč. A dělá to často.
Daňové přiznání můžete podat ve dvou variantách. Buď úplné, nebo dílčí. Při úplném přiznáte všechny nenovitosti, které vlastníte. Někdy je vhodnější použít dílčí, kdy k poslednímu podanému přiznání připíšete/odepíšete změnu.
Pokud potřebujete poradit, jak formulář vyplnit, natočil jsem v roce 2014 návod, jak vyplnit daňový formulář pro byt.
V článku z roku 2014, který jsem letos aktualizoval, navíc odpovídám na otázky:
1) Musím vůbec daňové přiznání podávat?
2) Jak vyplnit formulář a vypočítat daň z nemovitých věcí?
3) Do kdy a komu vyplněný formulář odevzdat?
4) Do kdy a jak zaplatit daň z nemovitých věcí?
Pokud Vás zajímá, co se změnilo v přiznání od minula, dočtete se to třeba na serveru penizce.cz. Jde především o zpřesnění formulací a podobně. Podstata ale zůstala stejná.
Pokud potřebujete s daňovým přiznáním poradit, doporučuji se obrátit na příslušného úředníka z finančního úřadu, pod kterého nemovitost spadá. Jsou na to připraveni a navíc budete mít jistotu, že přiznání bude v pořádku.
Podělte se o tuto informaci s ostatníma, aby v termínu stihli podat přiznání a vyhli se tak pokutě.